Gedragsbeïnvloeding | Mediapsychologie in de praktijk
Uiteindelijk wil iedere communicatieprofessional of marketeer iets bereiken met zijn of haar nieuwsbrief, gesprek, social media post of campagne. En laten we eerlijk zijn: het liefst willen we het gedrag van onze doelgroep zo beïnvloeden, dat ze onze producten kopen, zich voor een training of webinar inschrijven, iets anders doen dan ze nu doen of juist misschien zelfs wel iets afleren. Maar hoe bereik je dat nu echt en effectief?
In deze training ga je samen met gedragspsycholoog Mischa Coster kijken naar het ‘design’ van de activiteiten die gedrag beïnvloeden. Je leert, via praktisch toepasbare theorie en case studies, alles over hoe je persuasieve strategieën en technieken inzet tijdens het ontwikkelen van concepten, campagnes en acties. Uiteraard ga je ook zelf aan de slag met een case en heb je aan het einde van de dag een volledig persuasief concept dat je zo kunt inzetten in je huidige communicatiemix.
Waarom deze cursus volgen en wat leer je?
In deze cursus leer je de theorie van gedragsbeïnvloeding, gedragsverandering, habit formation, intervention mapping en psychologische strategie. Je gaat aan de slag met het doorlopen van een ontwikkelmodel voor persuasieve communicatie en je gaat zelf interventies bedenken. Op deze manier leer je theorie toepassen en doordat je direct feeback krijgt, verdiep je je skills.
Resultaten van de training:
- Je kunt zelfstandig een persuasieve campagne opzetten.
- Je kunt research doen voor customer insights.
- Je kunt de basiskennis die je nu hebt van een aantal zeer effectieve psychologische tactieken toepassen.
Competenties:
- Psychologische analyse
- Campaigning
- Intervention mapping
- Psychologische strategie
- Gedragsbeïnvloeding (persuasion)
- Beïnvloedingspogingen herkennen
Programma - Gedragsbeinvloeding in de praktijk
Dagdeel 1
- Introductie menselijk gedrag
- Intervention mapping
- Oefeningen
Dagdeel 2
- Beïnvloedingstechnieken
- Oefeningen
Deze cursus hebben we speciaal ontwikkeld voor:
- Communicatiemanagers en CMO’s
- Brand managers
- Conversiespecialisten
- (Online-) marketeers
- Copywriters
- Creatives
- Growth hackers
- Advertising agency
Instapniveau:
Je bent een communicatieprofessional met goede kennis van kanalen en doelgroepanalyse.
Extra Informatie
Gedragsbeïnvloeding | Mediapsychologie in de praktijk
Mischa Coster
in overleg
1 dag
Amsterdam en omgeving of incompany
€ op uw maat