Visual Strategizing | Nieuw

In een (multimediale) wereld, die continu in rap tempo verandert, is het voor jou als strateeg, adviseur, creatieve, ontwerper, trainer of manager slim om vaardigheden te verfijnen die jou en je opdrachtgevers in staat stellen om complexe vraagstukken te ontrafelen. Bij Visual Strategizing verbeeld je je verhaal; je structureert vraagstukken al tekenend waardoor je mensen op een heel natuurlijke manier uitnodigt om een bijdrage te leveren aan het ontwikkelproces en het uiteindelijke product. In een tijd dat antwoorden steeds meer in cocreatie - met een keur aan mensen - gevonden worden is visual strategizing daarom een bijzonder sterk middel om je doelen te bereiken.   

 

Waarom deze training volgen?
Hoewel de grote consultancybedrijven hun klanten nog steeds graag trakteren op lijvige rapporten en studies, weten wij in de reclame- en mediawereld allang dat ons brein visueel is ingesteld en dat je met visuele communicatie mensen veel sneller in beweging krijgt. Vuistdikke rapporten, onderzoeken en slide decks zijn gewoonweg niet meer van deze tijd. Sterker nog, ze staan snelle strategievorming, samenwerking en effectieve communicatie vaak alleen maar in de weg. In deze 4-daagse training leren trainers Esther Zijtregtop en Jelmer Peerbolte je hoe je met behulp van 7 basiselementen samen met je opdrachtgevers en collega’s complexe vraagstukken in kaart brengt en oplost. Deze getalenteerde industrieel ontwerpers laten je bovendien ervaren hoe  je moeiteloos mensen laat focussen op jouw prioriteiten, hoe je de neuzen dezelfde kant op krijgt en hoe je op een gestructureerde wijze feedback en support inwint van alle betrokkenen. 

Bovendien leer je op een interactieve wijze groepen te faciliteren, vraagstukken te structureren en train je je eigen strategisch denken en werken met beelden. Theorie koppelen we zo veel mogelijk direct aan de praktijk met oefeningen, cases en praktische opdrachten. Let op: je hoeft absoluut geen goede tekenaar te zijn om de techniek van visual strategizing toe te passen! Je zult je talenten ontdekken tijdens de training en wij garanderen je dat je strategische vraagstukken na de training uitstekend in beeld kunt weergeven en uitwerken.

 

Resultaat van de training

  • Je bent in staat om visueel (complexe) strategische vraagstukken te faciliteren.
  • Je weet cocreatie op een dynamische en beeldende manier vorm te geven.
  • Je zet Visual Strategizing op een gedegen wijze in voor het creëren van draagvlak en een gedeelde visie.
  • Je weet hoe Visual Strateziging je team en opdrachtgever helpt om strategische keuzes te maken.

 

Programma 

Dag 1

  • Introductie in Visual Strategizing  
  • De 7 basiselementen van Visual Strategizing

 

 Dag 2

  • Wat is het doel van je Visual Report of Visual Strategy?
  • Werken met Visual Frameworks
  • Je verhaal tot leven brengen met metaforen en elementen uit Storytelling

 

Dag 3

  • Het Visual Facilitation proces
  • De gouden driehoek:  luisteren, samenvatten, itereren
  • Groepsmanagement en consensus
  • Presenteren van Visual Strategies en visueel inwinnen van Feedback

 

Dag 4

  • Van visual tot strategische keuzen
  • Creëren van stakeholder-alignment
  • Ontwikkelen van employee-engagement
  • Reflectie en evaluatie

 

Voor wie hebben we deze cursus ontwikkeld?

  • Strategen
  • Consultants en adviseurs
  • Creatieven
  • Project managers
  • Account Directors
  • Multimediaspecialisten
  • Trainers
  • Ontwerpers
  • En eigenlijk iedereen die – samen met anderen – werkt aan complexe vraagstukken en strategieën.

 

Instapniveau
Teken- of ontwerpervaring is geen voorwaarde om deel te nemen aan deze cursus. Enige ervaring met corporate strategy of advieswerk is een pre. Heb je al eerder met visual thinking of strategy gewerkt? Deze training is ook zeker geschikt om je huidige vaardigheden op dit vlak naar een hoger niveau te tillen.