Virtual & Augmented Reality Marketing

In 2016 en 2017 verwerft mixed reality eindelijk een plek in de digitale marketingmix. Het mixen van de virtuele realiteiten biedt de klant een totaal nieuwe leeromgeving tijdens de stappen die hij/zij aflegt tussen de fasen van bewustwording tot actie. Met AR en VR heeft de marketeer mooie instrumenten in handen waarmee hij de kritische consumenten op een blended manier aantrekt, boeit en bindt. Patrick Petersen die in 2016 op dit onderwerp aan de London Business School afstudeerde, voorspelt dat VR en AR op korte termijn een belangrijke gaan spelen in de marketing- en mediamix van elke organisatie en dat is hard nodig want de consumer experience heeft in veel bedrijven een nieuwe boost nodig.  Wil je nu je kennis vergroten van dit nieuwe vakgebied binnen de digitale marketing? Patrick leert je in 2 dagen de ins en outs van VR en AR Marketing.

 

Waarom deze training volgen en wat leer je?
In deze training leer je hoe virtual reality en augmented reality al heel binnenkort een cruciale rol gaan spelen in de marketing- en mediamix. Je verkent nieuwe kansen binnen het palet van complexe klantoplossingen op de grens van werkelijkheid en de virtuele wereld.

Na de training weet je:

  • alles van de de technische implicaties van VR en AR.
  • welke plek VR en AR in kunnen vullen de customer journey/de klantreis.
  • omgaan met de verschillen tussen offline en online belevingen.
  • een blended customer experience ontwerpen.
  • de voor- en nadelen van het VR en AR gebruik kennen.
  • alles van de actuele ontwikkelingen op het vlak van mixed reality.
  • alles van VR- en AR-content en apps.

 
Competenties:

  • je vergroot je kennis van de ins en outs van verschillende mixed reality media.
  • je leert de voor- en nadelen kennen van de technische kanten van VR en AR.
  • je actualiseert je kennis van mixed reality marketing trends. 
  • je hebt inzicht in de impact van VR en AR content op apps en klantoplossingen.

 

Programma - Virtuele en Augmented Reality Marketing 

Dag 1

  • Virtual Reality van speeltje tot tool
  • Trends en cijfers van de impact van VR en AR op digitale marketing
  • Het VR en AR speelveld: ontwikkelingen en aanbieders
  • De kansen van virtual reality en augmented reality in de digitale mediamix
  • Verrijken van de digitale consumer experience met VR en AR
  • Versterken van de offline en online merkbeleving en de crosschannel klantreis

 

Dag 2

  • 3D en VR en AR content
  • Contentmarketing en de mixed reality
  • Engagementmarketing en de Blended Customer Experience
  • Mixed reality diensten ontwikkelen

 

Deze cursus hebben we speciaal ontwikkeld voor:

  • Allround Marketeers
  • B2b marketeers
  • Industrie managers
  • Crossmedia managers
  • Inboundmedewerkers
  • Copywriters en communicatiespecialisten
  • Bloggers en vloggers
  • Communicatiemanagers
  • Video- en contentmanagers
  • Serviceontwerpers
  • Webmanagers
  • Marketing-tech specialisten

 

Instapniveau
Je beschikt over een basiskennis van de digitale marketingmix, de Customer Journey en Customer Experience