Spraakmakend pr-onderzoek doen

Spraakmakend onderzoek, dat ook nog eens goed is uitgevoerd, is een geweldige manier om publiciteit te generen voor jouw organisatie of merk. Maar hoe doe je dat, zo’n pr-onderzoek? Hoe pak je dat aan? Wat zijn de afbreekpunten? En de do’s and don’ts? Hoe zorg je dat jouw onderzoek via een persbericht wordt opgepikt en jouw video viral gaat? 

Waarom deze cursus volgen en wat leer je?
Wil je je autoriteit vestigen, een onderwerp claimen, dan is pr-onderzoek een fantastisch instrument. Mits goed uitgevoerd, kan het de eerste stap zijn op weg naar thoughtleadership. In deze training krijg je een antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe  bedenk je een aansprekend onderwerp?
  • Hoe definieer je een strak omlijnd doel van onderzoek?
  • Welke onderzoeksmethoden zijn er en welke moet je kiezen?
  • Hoe stel je de juiste vragen (op)?
  • Welke typen vragen zijn er allemaal?
  • Waar moet je op letten bij je onderzoeksgroep?
  • Hoe analyseer je de resultaten en hoe haal je de pr-krenten uit de pap?
  • Hoe slim verwoord je de resultaten in bijvoorbeeld een persbericht?
  • Hoe bereid je je goed voor op lastige vragen van journalisten en critici?

 

Resultaten van de training:
Na de training weet je hoe opvallend eenvoudig het is om publiciteit te behalen met pr-onderzoek. Je bent in staat om een slim, nieuwswaardig onderzoek op te zetten of een partij aan te sturen die het onderzoek voor je uitvoert. Je kan hands-on aan de slag met de resultaten. Zodat jouw nieuws snel en breed wordt opgepikt door de media.

Competenties

  • Bedenken van een onderzoekdoel
  • Bedenken van een onderzoekmethode
  • Opstellen van een goede vragenlijst
  • Kiezen van een relevante onderzoeksgroep
  • Beknopt, helder en slim rapporteren

Programma

  • Doel en opzet van het onderzoek
  • Methoden
  • De vragenlijst
  • De analyse en rapportage

 

Deze cursus hebben we speciaal ontwikkeld voor

  • PR-specialisten
  • Marketeers
  • Communicatiespecialisten
  • Content makers
  • Journalisten


Instapniveau
Deze training is geschikt voor iedereen die (mede)verantwoordelijk is voor het beeld van zijn of haar organisatie of merk naar buiten. Ook wie op zoek is naar manieren om impactvol te communiceren of wie zijn vakkennis wil aanvullen met kennis van onderzoek is van harte welkom.