Facilitating Cross Industry Creation

Cocreatie, kruisbestuiven, is niet alleen leuk, je komt er ook verder mee. Waar kruisbestuiving door bijen en hommels in de natuur mooiere en zwaardere vruchten oplevert, daar zorgt het in ons marketing- en medialandschap voor het onontbeerlijke draagvlak, innovatie en vaak verrassende uitkomsten.

Voor media, marketing en communicatie is cocreatie anno crucialer dan ooit. Vooral als je rekent dat Generatie Z, jongeren tot 25 jaar, niet zozeer getriggerd wordt door informatie over een merk, maar wel warm loopt voor advertentiecampagnes die de mogelijkheid bieden van cocreatie, inclusiveness en interactie. Ook voor marketeers en communicatiespecialisten in het bedrijfsleven en de publieke sector is het betrekken van in- en externe stakeholders bij het ontwikkelen van crossmediale oplossingen en nieuwe concepten steeds meer common practice. Dat komt ook doordat het steeds duidelijker wordt dat crossmediaal communiceren focus en synergie verlangt van alle partijen.

Wil jij leren hoe je cocreatieprocessen zo faciliteert, dat ze leiden tot vruchtbare resultaten, die gedeeld worden door alle stakeholders? Wil je ervaren hoe je optimaal gebruik maakt van de kennis en wijsheid van een groep met uiteenlopende belangen? En heb je net als Maurits Brans een broertje dood aan laffe polderproducten? Dan is deze training echt iets voor jou.

 

Waarom deze training volgen en wat leer je?
In twee dagen leert cocreatie-expert Maurits Brans je een aantal basistechnieken en vaardigheden voor het faciliteren van kleine en grotere groepsprocessen. De training is een soepele mix van theorie en praktijk. Je krijgt veel ruimte om te oefenen met en reflecteren op jouw rol als facilitator. Op dag 2 gaan we bovendien in op de ontwerpbeginselen van groepsessies.

Omdat werken met groepsdynamiek nauw luistert, doet Maurits vooraf met elke deelnemer een individuele intake, om te bepalen hoe jij het meest uit deze training kunt halen. Na de tweedaagse training biedt hij je de mogelijkheid om aan de slag te gaan met een individuele opdracht, waarbij hij meedenkt over het ontwerp. Dit individuele traject sluit hij samen met jou af met een reflectiegesprek.

 

Resultaat van de training

  • Je verbetert je vaardigheden in het faciliteren van cocreatieprocessen met meerdere stakeholders.
  • Je hebt meer inzicht in de kritische succesfactoren van sessiedesign.
  • Je verruimt je palet aan moderating-methodieken.

 

Programma - Facilitating Crossi Industry Creation

Vooraf

  • Intakegesprek met de trainer.

 

Dag 1

  • Context van participatie.
  • Oefenen met vaardigheden en rol van de facilitator.
  • Verschillende typen workshops.

 

Dag 2

  • Inrichten van een vruchtbare co-creatiesessie.
  • Vergroten van je vaardigheden als facilitator.

 

Optioneel

  • Individuele coaching inclusief werkopdrachten in jouw praktijk.

 

Voor wie hebben we deze cursus ontwikkeld?
Iedereen die op de een of andere manier bezig is met faciliteren van groepen kan aan deze training meedoen. De training is met name geschikt voor professionals met enige ervaring in het begeleiden van groepsprocessen. Bijvoorbeeld:

  • Account Directors 
  • Strategen
  • Co-Creatives
  • Trainers
  • Managers
  • Teamleiders
  • Begeleiders van veranderingsprocessen