Google Analytics

Je hebt een website, of je schrijft voor een website. Hoe weet je of je site of je teksten succesvol zijn? Hoe kun je webstatistieken gebruiken om betere resultaten te boeken? Google Analytics biedt heel veel inzicht, als je weet waar je moet kijken en de informatie goed interpreteert. Dat leer je in deze training.
 

Resultaten van de training:

  • je kent de belangrijkste begrippen bij webstatistieken.
  • je kunt Google Analytics installeren en werken met profielen en filters.
  • je kunt de belangrijkste rapporten interpreteren en analyseren.
  • je kunt bezoekers segmenteren: je weet welke segmenten zijn en hoe bezoekers van elkaar verschillen in gedrag.
  • je kunt bezoekers genereren: je weet welke kanalen kwalitatief bezoek leveren.
  • je kunt je website optimaliseren: je weet wat belangrijkste landingspagina’s en paden zijn die bezoekers op je site doorlopen.
  • je kunt werken met doelen en funnels: je weet wat goede doelen zijn, hoe je ze instelt en hoe je ze kunt halen.
  • je kunt realtime-statistieken gebruiken.
  • je kunt rapportages en dashboards maken en verspreiden.

Programma - Google Analytics

Dagdeel 1

  • Kennismaken met de Google Analytics omgeving en belangrijkste begrippen
  • Standaardrapporten: doelgroep, acquisitie, gedrag en conversie
  • Segmenteren en filteren
  • Google Analytics installeren en inrichten

 

Dagdeel 2

  • Conversiedoelen instellen & e-commerce transacties meten
  • Maatwerkrapporten maken
  • Dashboards inrichten
  • Acties koppelen aan je analyses

 

Deze training hebben we speciaal ontwikkeld voor: 

  • Marketeers
  • Copywriters
  • Bloggers
  • Communicatiemanagers
  • Webredacteuren

Instapniveau
Voor deze cursus is het nodig om toegang te hebben tot het Google Analytics-account van een live-website, inclusief alle rechten om doelen en filters aan te maken.