Customer Experience, Customer Journey & Conversie

Customer Experience en digital brand utility is het nieuwe 'branden. Jongere generaties en ook steeds meer de ouderen doen tegenwoordig alles via hun mobiel. Om hen te bereiken is het cruciaal dat de klantbeleving in zowel de breedte van het aankoopproces als in de diepte helemaal perfect is ingericht. En dat is een hele uitdaging in een cross-channelwereld waarin je klanten bijvoorbeeld Floortje Dessing op tv zien en even later via hun tablet googelen op welk eiland ze zit, vervolgens via hun mobiel een offerte aanvragen bij een reisbureau en deze via WhatsApp ontvangen waarop ze meteen door kunnen vragen.

Kortom de Customer Experience van brands en bedrijven moet in deze multimediale wereld optimaal zijn. En om die te optimaliseren is het cruciaal dat je de Customer Journey in kaart brengt. Dit 'mappen van de Customer Journey' levert een helder beeld van de crossmediale Customer Experience op, samen met verbeterpunten die tot een hogere conversie leiden. Voor de meeste marketeers en merken valt er nog veel te winnen, volgens Petersen, die stelt dat heel veel b2c-apps op dit moment beneden alle peil zijn, waardoor 50% van de klanten afhaakt bij de kassa.

Waarom deze training volgen en wat leer je?
Tijdens deze training leert Patrick je hoe je de conversie van je kanalen kunt vergroten. Je koppelt gerichte content aan de juiste fase in de klantreis, de alom geprezen customer journey. Het in kaart brengen van de customer journey map loopt grofweg van de eerste prikkel, via vergelijkend onderzoek, richting een aankoop en de productervaring. Door in elke fase relevante content aan te bieden zal je je doelgroep en de gebruiker keer op keer verleiden om de volgende stap te maken in jouw sales funnel en resultaat boeken met de juiste experience. Met een hogere conversie tot gevolg.

Resultaat van de training:

  • Je bent in staat om de Customer Journey van jouw klant tot in detail in kaart te brengen.
  • Je hebt een goed beeld van de online Customer Experience en weet precies hoe je die moet verbeteren.
  • Je bent in staat een link te leggen tussen offline en online touchpoints.
  • Je weet hoe je deze touchpoints tijdens de verschillende fasen in het aankoopproces en de klantervaring koppelt.  
  • Je weet hoe je de conversie van je verschillende kanalen kunt optimaliseren.

 

Programma - Customer Experience, Customer Journey en Conversie

Dag 1
Tijdens de eerste dag gaan we diep in op de Customer Journey die klanten afleggen langs de verschillende kanalen. Je brengt de marketingdoelen van deze digitale klantreis in kaart en hebt een helder beeld van de content die jouw klanten ontvangen, bij elke stap in hun aankoopproces. Waar gaat het mis en waar scoor je?

Dag 2
Vandaag focussen we  op de online Customer Experience, oftewel Engagement Marketing op het snijvlak van de verschillende hybride touchpoints die je op dag 1 in kaart hebt gebracht, content en  influencers. Patrick laat je zien hoe je door je Customer Experience te verbeteren, direct resultaat meet in je conversie.  

Dag 3
Op deze laatste dag presenteer je je plan en ontvang je feedback van Patrick en je peers, die - net als jij - inmiddels ook specialisten zijn.

Voor wie hebben we deze cursus ontwikkeld?

  • Marketeers
  • CRM-specialisten en relatiemarketeers
  • Crossmedia-managers
  • Contentmarketeers
  • Copywriters en communicatiespecialisten
  • Bloggers en vloggers
  • Communicatiemanagers
  • Webmanagers

 

Instapniveau
Basiskennis marketing of CRM  is een pre.