Business E-mail English

Kost het schrijven van een e-mail in het Engels je te veel tijd,  bloed, zweet en tranen? En merk je dat je e-mails nog onnodig veel vragen opleveren van klanten, collega’s en partners? Dan is dit een prima training voor jou en je team.

In deze training leer je hoe je duidelijke  - en vooral beleefde - e-mails opstelt. Want juist wat dat laatste betreft gaan Nederlanders nog wel eens de fout in. De culturele verschillen en vooral de do’s-and-don’ts in het het zakelijke verkeer met Engelse partners en collega’s is zeker ook in deze training een belangrijk onderwerp. Daarnaast breid je al werkende je uitdrukkingsvaardigheid in het Engels uit, zodat je steeds sneller en makkelijker mailt. Dat scheelt een hoop tijd, stress en miscommunicatie.

Programma - Business E-mail 
In vier trainingsessies bouwen we samen met jou aan je taalbeheersing, zelfvertrouwen en professionaliteit. Aan de hand van e-mails uit je eigen praktijk en huiswerkopdrachten, vergroot je stapje voor stapje je woordenschat en kennis van je schriftelijke vaardigheden. Jij blij en je klant blij. 

De onderwerpen die tijdens deze training onder meer aan bod komen, zijn:

  • Formeel of informeel taalgebruik
  • Belangrijke zinnen
  • Openen en afsluiten van e-mailverkeer
  • De do’s-and-don’ts in het geven van advies en bij het doen van suggesties
  • Begrijpend lezen van ontvangen e-mail
  • Werkwoordsvormen en zinsopbouw
  • Veel voorkomende fouten, interpunctie en spelling
  • Beleefd en politiek correct zijn
  • Onderhandelen en aanzetten tot actie
  • Extra:  zo communiceer je correct via Sociale Media

 

Uiteraard is er alle ruimte om zelf ook onderwerpen en thema's in te brengen tijdens deze training. 
 

Deze cursus hebben we speciaal ontwikkeld voor:

  • Marketeers
  • Account Managers
  • Client Directors
  • Copywriters
  • Bloggers
  • Communicatiemedewerkers en adviseurs

 

Instapniveau
Intermediate / advanced