Branded Content Marketing

Contentmarketing beloofde dé oplossing te zijn voor iedere marketinguitdaging.  Branded content, storytelling, story-doing, sponsored entertainment: de buzzwords volgen elkaar snel op, maar resultaat blijft vaak uit. Contentmarketing is geen middel of trucje, maar een nieuwe benadering van een oud probleem dat om een frisse blik vraagt.

In deze inspirerende en praktische 2-daagse training leer je deze frisse blik te ontwikkelen. Je gaat de theorie vertalen naar toepasbare oplossingen voor jouw eigen merk of klant. Je leert out-of-the-box te denken en alle mogelijkheden te onderzoeken die het huidige (digitale) medialandschap je biedt. Je gaat zelf aan de slag: je legt de basis voor een solide marketingstrategie en je gaat naar huis met concre(e(te branded content(plan) dat helemaal past bij deze tijd. 

 

Resultaat van deze training

  • Je weet hoe je branded content het beste kunt integreren in jouw overall marketingstrategie.
  • Je kent de stappen die je moet zetten van strategie tot executie.
  • Je weet hoe je kansen optimaal kunt benutten.
  • Je kent het belang van de ontwikkeling van een sterke verhaallijn.
  • Je weet met welke partners je kunt samenwerken.
  • Je weet hoe je partners moet aansturen voor het beste resultaat.
  • Je kent het belang van briefen, beoordelen van voorstellen.
  • Je weet hoe je de content bij jouw doelgroep krijgt.

 

Programma 

Dag 1

  • Op de eerste dag maak je kennis met de wereld van de branded content.
  • Je gaat content mappen.
  • Je ontwikkelt je eigen verhaallijn en maakt een opzet voor de contentkalender.


Dag 2

  • Tijdens de tweede dag leer je hoe je partners aan kunnen sturen.
  • Je gaat zelf branded content produceren.
  • Je ontdekt bovendien hoe je de branded content het beste bij jouw doelgroep krijgt.
  • Je ontwikkelt je eigen distributieplan. 

 

Voor wie hebben we deze training ontwikkeld?

  • Communicatiemanagers & -specialisten
  • Webredacteuren
  • Contentstrategen
  • Content Marketeers
  • Contentmakers
  • Reclamemakers
  • Marketeers
  • Tekstschrijvers
  • Bloggers & Vloggers
  • Ondernemers


Instapniveau
Deze training is geschikt voor iedereen die wil begrijpen hoe content ingezet kan worden om communicatie-uitdagingen op te lossen. Of je nu zelf verantwoordelijk bent voor een merk of bij een bureau werkt, maakt daarbij niet uit.