Storytelling, Story Making & Story Selling

Brand stories die scoren in dit het hedendaagse digitale tijdperk stoelen op dezelfde universele principes en archetypen als de Matrix, de Parsifal, Breaking Bad en Nemo. Ze brengen ze alleen op een andere manier tot leven. Nederlands nummer 1. Content Marketeer Patrick Petersen vertelt je alles over die universele principes, archetypen en andere ingredienten die jouw verhaal boeiend maken. Hij toont je op dag 1 – via keiharde cijfers en prachtige cases - niet alleen aan hoe Storytelling je helpt om je klanten te boeien en binden, maar leert je ook hoe Storytelling jouw content verrijkt. ‘Het is frappant dat  veel Content Marketeers nog steeds niets anders lijken te doen dan een nieuw sausje gieten over hun Corporate Mission. En dan sla je de plank dus helemaal mis, want er is niemand die dat boeit behalve hun eigen CEO of Hoofd Communicatie’ aldus Patrick. In deze 2-daagse training leren we je hoe dat anders en beter kan en moet.

The proof is in the pudding, dus daarom ga je op dag 2 samen met televisiemaker en Storytelling expert Godfried Hartkamp zelf aan de slag met het verbeelden en schrijven van een boeiend verhaal en het uittekenen van een Story Board. Zo ontwikkel je een verhaal die je klanten graag delen en die van jouw crossmediale marketing een success maakt.

 

Na de training:

  • kent digital Storyselling en Engaging Content geen geheimen meer voor je.
  • ken je de verschillende vormen van crossmediale Content Marketing.
  • leer je hoe je de verschillende fasen en elementen uit een ‘Story’ vertaalt in boeiende content.  
  • herken je verschillende universele vertelvormen.
  • weet je hoe je een boeiend verhaal ontwikkelt, schrijft en verbeeldt.
  • ga je naar huis met je eigen verhaal of Storyboard.

 

Programma – Storytelling Intensive

Dag 1 – met Patrick Peters

  • Ins en outs van digital storytelling.
  • Rol en impact van storytelling in content marketing.
  • Ingrediënten en recept van een goed verhaal
  • Customer Engagement
  • De geheimen van Storyselling
  • Praktische voorbeelden en tips   

 

Dag 2 – met Godfried Hartkamp
Vandaag breng je de universele vertelvormen waarmee film- en televisiemakers, reclamemakers, schrijvers en journalisten hun kijkers en lezers weten te boeien in praktijk. Samen met televisiemaker en Storyteller Godfried ga je aan de slag met het ontwikkelen, schrijven, verbeelden en vooral vertellen van je eigen (corporate) story, blog of landingspagina. Aan het einde van de dag ga je naar huis met minimaal één verhaal, en heb je kunnen proeven van en laten inspireren door minimaal 6 verhalen van de andere deelnemers.

 

Deze cursus hebben we speciaal ontwikkeld voor:

  • Marketeers
  • Crossmedia managers
  • Social media managersContentmarketeers
  • Copywriters en communicatiespecialisten
  • Communitymanagers
  • Bloggers en vloggers
  • Communicatiemanagers
  • Webmanagers

 

Instapniveau
Je beschikt over een basiskennis van Social Media en Content Marketing.