Social Media Marketing & Social Selling

Social Media marketing neemt in steeds meer marketingplannen een buitengewoon vitale plek in. Het zomaar wat tweeten en wat delen op Facebook en 'Insta' is voorbij. Toch worstelen nog veel organisaties met het opbouwen van een echt betrokken community, hun Social Branding, de Voice of the Customer en Social Selling. De effecten van deze belangrijke kanalen binnen de hele digitale mediamix zijn daarom nog te vaak minimaal.

Bovendien zien we dat de ontwikkelingen in de Social Media op dit moment bijzonder snel gaan. Zo stelt 'social media addict' en expert Patrick Petersen bijvoorbeeld dat binnen afzienbare tijd de meeste webshops overbodig zijn en klanten simpelweg direct zullen afrekenen via Pinterest en Instagram. Social Selling zal flink inhakken op de toekomstige crossmediale marketingmix. En LinkedIn? Volgens Patrick zal dit kanaal binnen afzienbare tijd de plek innemen van de meeste company websites. Zeker in de B2B markt, waar LinkedIN ook een grote impact heeft op de engagement van bedrijven en hun stakeholders.

 

Waarom deze training volgen en wat leer je?
In deze training leert Patrick je hoe je je marketing- en communicatiedoelen daadwerkelijk realiseert via Social Media marketing. In een energiek en vooral actueel verhaal neemt hij je in korte tijd mee langs alle laatste ontwikkelingen en laat hij je ontdekken wat dit voor de Marketing, Branding en de Conversie van jouw kanalen betekent.  Hij leert je hoe je de verschillende aspecten van Social Selling op effectieve wijze implementeert in een Social Media strategie die daadwerkelijk impact heeft. Stap voor stap, ga je aan de slag met jouw eigen plan en ontwikkel je een Social Media Plan, dat naadloos aansluit op het gedrag dat jouw doelgroepen vertoont en een positieve beleving van jouw merk garandeert.


Na de training ben je in staat

  • het S.O.C.I.A.L. model van Patrick Petersen toe te passen op jouw praktijk.
  • marketing- en communicatiedoelen te koppelen aan een mix van Social Media kanalen.
  • de voor- en nadelen van de verschillende Social Media te herkennen.  
  • te herkennen welke Social Media kanalen elkaar versterken en/of aanvullen.
  • heldere doelen te stellen voor Social Media marketing en Social Selling en de effecten hiervan te meten.

 

Programma - Social Media Marketing & Social Selling

Dag 1

  • Social media marketing: cijfers en de actuele stand van zaken
  • Social media vormen en middelen
  • Het social media stappenplan
  • De social business, Social Selling en het S.O.C.I.A.L. model
  • Praktische voorbeelden en tips

 

Dag 2

  • Social Media marketingmix
  • Contentmarketing en Social Media: de channels, content en conversie
  • Engagementmarketing en influencers
  • Social Media advertising en Social Selling
  • Stappenplan Social Selling in de marketingmix 

 

Dag 3

  • Presenteer je jouw Social Media Marketing mix 
  • En ontvang je feedback van de trainer en je peergroep

 

Deze cursus hebben we speciaal ontwikkeld voor:

  • Marketeers
  • Crossmedia managers
  • Social media managers
  • Communitymanagers
  • Contentmarketeers
  • Copywriters en communicatiespecialisten
  • Bloggers en vloggers
  • Communicatiemanagers
  • Webmanagers

 

Instapniveau
Je hebt een basiskennis van Social Media, Marketing en Communicatie.