Mobile Marketing, Touch & Conversie

Mobile lijkt voor veel bedrijven nog steeds een 'moetje' en wordt nog maar nauwelijks ingezet met een concreet doel en focus. Hoewel de marketeers van deze bedrijven schijnbaar lijken te negeren dat de smartphone, tablet en meer touch devices inmiddels toch echt voor de meeste doelgroepen hun belangrijkste kanaal is, is de kans groter dat veel professionals nog onvoldoende de techniek en kansen van dit kanaal doorgronden.

Patrick Petersen schreef in 2016 als eerste een serieus handboek over Mobile Marketing. Hij stelt dat de tijd voorbij is dat je dit kanaal er een beetje bij doet, omdat het op dit moment simpelweg het meest betrokken - engaging – marketingkanaal is. Google Android heeft in de zomer 2016 niet voor niets het signaal afgegeven dat de meeste zoekopdrachten inmiddels al via mobiele apparaten plaatsen. Tel daarbij op dat Wehkamp.nl al jaren een mobile first strategie heeft en zich met hun m-commerce focus vooral op de tabletgebruikers richt.

 

Na de training weet je alles van:

  • Mobile Marketing
  • het 5C-mobile model voor succes
  • het operationaliseren van de mobiele marketingstrategie
  • het  5R conversiemodel
  • Mobile Advertising en crosschannel campagnes
  • M-Commerce en SoLoMo
  • VR, AG, apps en mobiele sites

 

Competenties:

  • je vergroot je kennis van de diverse mobile, touch  en connected media. 
  • je leert de voor- en nadelen leer kennen van de technische kanten van mobile marketing en dito oplossingen.  
  • je focust op mobiele klantoplossingen.  
  • en verwerft nieuwe inzichten in mobile marketing conversie, campagnes, m-commerce, t-commerce, VR en AR inzichten.

 

Programma - Mobile Marketing, Touch & Conversie

Dag 1

  • Ontwikkelinen en trends in mobile en connected marketing
  • Offline en online marketingbeleving en de crosschannel klantreis
  • Mobile, touch en connected marketing
  • Mobile marketing, introductie van de mix
  • De mobile marketingstrategie
  • Het 5C-mobilemodel voor succes
     

Dag 2

  • De mobile marketingmix en conversiemiddelen
  • Virtual reality en augmented reality als moderne middelen in de mix
  • Mobile contentmarketing en de mixed reality
  • Het 5R model
  • Mobile first! en SoLoMo; Social Location Mobile conversie
  • M-commerce en t-commerce

 

Deze cursus hebben we speciaal ontwikkeld voor:

  • Allround Marketeers
  • B2b marketeers
  • Mobile marketeers
  • M-commerce specialisten
  • Industrie managers
  • Crossmedia managers
  • Inboundmedewerkers
  • Copywriters en communicatiespecialisten
  • Bloggers en vloggers
  • Communicatiemanagers
  • Video- en contentmanagers
  • Serviceontwerpers
  • Webmanagers
  • Marketing-tech en VR plus AG specialisten

 

Instapniveau
Je hebt een basiskennis van marketing.