Innovatie tussen marktkans en weerstand

Word jij als marketeer en mediaprofessional ook gierend gek van al die weerstand in jouw team of organisatie? Heb je collega’s die alleen maar denken in beperkingen? En die, zodra jij een kans signaleert of een nieuw idee presenteert, direct roepen dat het niet kan, omdat er geen geld, tijd, talent of middelen zijn. Wij leren je 5 stappen om van het benutten van marktkansen een routine te maken in plaats van een toevalstreffer.

 

Waarom deze cursus volgen en wat leer je?
Teams en organisaties die denken in beperkingen missen kansen en verspillen talent. Hoe zorg je er voor dat je juist ondanks alle beperkingen, tegenslag en weerstanden, toch optimaal kan profiteren van die mooie marktkansen die jouw mensen signaleren? En hoe blijf je creatieve oplossingen vinden in tijden dat de resources niet optimaal zijn?  Hoe ga je slim om met je beschikbare kapitaal: geld, ideeën, talent, relaties en bezieling?

In zijn boek Breakthrough Companies toont onderzoeker Keith McFarland aan dat bedrijven die willen groeien veel meer baat hebben bij insultants, dan consultants. Dit zijn de dwarsdenkers die organisaties helpen om marktkansen te pakken en paradigma’s te kantelen.

In deze cursus leer je vaardigheden van een ware insultant bij jezelf ontwikkelen op het gebied van media, marketing en merkbeleid. Iemand die de fundamentele en soms ongemakkelijke vragen kan stellen, die mensen enthousiast kan maken voor een ambitieus doel en die een visie zichtbaar kan maken in grote en kleine acties voor en met klanten.

 

Resultaat van de training

  • Je herkent de drie blinde vlekken waardoor mensen kansen missen en talent verspillen.
  • Je kunt weerstanden ombuigen in helpende overtuigingen.
  • Je kunt concepten bedenken waardoor mensen met jouw product of dienst meer gebruik maken van hun mogelijkheden.
  • Je kunt kleine acties ontwikkelen om een groot ambitieus doel te realiseren. 
  • Je hebt vraagtechnieken geleerd waarmee je operationele vragen om kunt zetten in fundamentele vragen (The Beautiful Question).
  • Je weet beter hoe je je leiderschapskwaliteiten in kunt zetten (situationeel leidinggeven, EQ-leiderschap).
  • Je beïnvloedingsvaardigheden zijn verbeterd.
  • Je hebt grotere creatieve vaardigheden.

 

Programma
Centraal in het programma staat het ontwikkelen van de mindset en vaardigheden die passen bij ’insultants’. In deze training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Hoe blijf je kansen vinden wanneer je te maken hebt met weerstanden en beperkingen?
  • Waarom is het laten ervaren van nieuwe mogelijkheden een groot probleem in veel organisaties  en markten?           
  • Wat levert creatief denken en doen concreet op in je werk en je leven?

 

Voor wie hebben we deze cursus speciaal ontwikkeld?

  • Marketeers
  • Communicatiemanagers
  • Communicatie-adviseurs, merkstrategen, accountmanagers

 

Instapniveau
Je bent een ervaren communicatieprofessional, je kent je vakliteratuur en je bent op zoek naar verdieping en het vergroten van jouw kracht als inspirator, motivator en kartrekker.