Google Adwords | SEA

Met Google AdWords wordt gigantisch veel geld verdiend – vooral door Google zelf. Met dank aan al die adverteerders die het instrument verkeerd inzetten. Wil je leren hoe jij ook rendement haalt uit adverteren met AdWords? Dan is deze training voor jou.

 

Waarom deze cursus volgen en wat leer je?
Google AdWords is een advertentieprogramma met heel veel mogelijkheden om je zichtbaarheid te vergroten bij potentiële klanten, precies op het moment dat ze op zoek zijn naar jouw dienst of product. Goedkoop is het echter niet: je betaalt voor iedere klik op een advertentie. Wil je AdWords winstgevend inzetten, dan zul je alles uit de kast moeten halen om je kosten per klik zo laag mogelijk te houden, en de opbrengst van die klikken, je conversie, zo hoog mogelijk. Dat red je alleen als je alle mogelijkheden die AdWords biedt om je campagnes te optimaliseren, goed inzet. En dat is precies wat je in deze training leert.

 

Resultaat van de training:

  • je weet welke verschillende advertentiemogelijkheden AdWords biedt.
  • je kunt campagnedoelstellingen bepalen, resultaten meten en op basis daarvan bijsturen.
  • je kunt Google AdWords-campagnes structureren, opzetten en beheren,
  • je kunt zoekwoorden kiezen om bij te adverteren en kent de verschillende manieren om deze in te zetten.
  • je weet hoe je geschikte en goed converterende teksten schrijft voor advertenties en landingspagina’s.
  • je weet hoe je het optimale AdWords-budget en -biedingen bepaalt.
  • je weet wat de belangrijkste beginnersfouten zijn en hoe je deze vermijdt.

 

Programma 

Dagdeel 1

  • Kennismaken met de AdWords-omgeving en terminologie
  • Campagnedoelstellingen bepalen
  • Conversies meten

 

Dagdeel 2

  • Campagne-instellingen en structuur
  • Zoekwoorden kiezen en inzetten
  • Advertentieteksten schrijven

 

Dagdeel 3      

  • Biedingen & budget
  • Advertentie-extensies
  • Bijzondere vormen van adverteren

 

Dagdeel 4

  • Campagnes optimaliseren
  • Issues & resultaten eigen campagnes

 

Voor wie hebben we deze cursus ontwikkeld?

  • Startende onlinemarketeers
  • Bloggers & Vloggers
  • Content Marketeers
  • Digitale specialisten
  • Ondernemers
  • Freelancers/ zzp’ers

 

Instapniveau
Voor deze cursus is het niet nodig om al ervaring te hebben met AdWords. Wel gaan we ervan uit dat je een AdWords-account hebt aangemaakt en bereid bent om een klein bedrag te investeren in een echte campagne.