Foutloos Facebooken

We appen, mailen, facebooken, twitteren, bloggen en instagrammen heel wat af op een dag. De snelheid waarmee geschreven wordt, is duizelingwekkend. En ook de variëteit aan teksten is groot. We sturen veel de wereld in en hopen natuurlijk dat alles gelezen wordt. Maar het is voor lezers vaak simpelweg te veel om alles te lezen. Als lezer maken we dus keuzes. Teksten met een onduidelijke boodschap, een slordige opbouw of veel taalfouten klikken we gemakkelijk weg.

Waarom deze cursus volgen en wat leer je?
Zet je als mediaprofessional tekst in om je doelgroep te bereiken? Zorg er dan niet alleen voor dat je een goed verhaal hebt waarmee je je doelgroep aanspreekt, maar beloon je lezer met aantrekkelijke, goed geschreven en foutloze teksten. Ze zijn het waard. Hoe je die teksten schrijft, leer je in deze cursus. We gaan in op hoe je tekst het beste kunt opbouwen, wat voor jouw doelgroep de meest aansprekende taal is, en welk type zinnen je juist wel of juist niet moet kiezen als je wilt dat je boodschap overkomt. Verder gaan we nog in op enkele veel gemaakte fouten in grammatica en spelling.

In deze cursus gaat het over hoe je taal kunt inzetten om de lezer maximaal te bereiken. Je leert meer over tekststructuur, zinsbouw en stijl. En ook fris je je kennis van enkele belangrijke spelling- en grammaticaregels op.

Resultaat van de training

  • Je herkent je taal- en stijlfouten beter en weet je hoe je deze kunt verbeteren.
  • Je weet hoe je je kennis van de grammatica- en spellingregels zelf op peil kunt houden.
  • Je weet hoe je verschillende soorten tekst kunt structureren.
  • Je weet welke schrijfstijlen er zijn en welke het meest geschikt is voor jouw tekst.
  • Je weet met welke taal je je doelgroep het meest aanspreekt.

 

Programma - Foutloos Facebooken

Dagdeel 1
Opfrissen van de belangrijkste spellingregels

Dagdeel 2
De valkuilen van de werkwoordspelling

Dagdeel 3
Tekststructuur en zinsbouw

Dagdeel 4
Formuleerstijl en schrijftips voor het web

 

We hebben deze training speciaal ontwikkeld voor:
Iedereen die webteksten schrijft. Meer in het bijzonder is deze training voor iedereen die taal een professionele indruk wil maken op social media en daarbuiten.

Bijvoorbeeld:

  • Marketeers
  • Copywriters
  • Redacteuren
  • Bloggers
  • Communicatiemanagers

 

Instapniveau
Deze cursus is geschikt voor iedereen die het Nederlands beheerst op mbo-, hbo- of academisch niveau.