Digitale Media in de marketingmix

Een werkende digitale marketingmix samenstellen is niet eenvoudig. De middelen of instrumenten veranderen snel en hebben alleen maar effect in de mix als ze gedegen worden ingezet en de mix juist is samngesteld. Wat is een werkende en scorende marketingmix? Hoe koppel je doelen aan een mix van instrumenten? Wat zijn de moderne middelen in de mix? Welke middelen vullen elkaar aan? In deze training focus je samen met topexpert Patrick Petersen tweeënhalve dag op het optimaliseren van je onlinemarketingplan.  

 

Waarom deze training volgen en wat leer je?
In deze training leer je een scorende digitale marketingmix samen te stellen en leer je de moderne digitale middelen kennen. Ook koppel je marketingdoelen aan de juiste digitale marketingmix. In deze training leer je omgaan met middelen als zoekmachinemarketing, online-affiliatemarketing, contentmarketing, socialmediamarketing, webvertising, engagementmarketing, e-mailmarketing en mobile marketing.

Resultaat van de training:

  • Je kunt marketingdoelen koppelen aan een mix van digitale middelen.
  • Je kunt omgaan met de verschillen tussen offline en online marketingmiddelen.
  • Je kunt omgaan met de juiste digitale marketingmiddelen.
  • Je kunt voor- en nadelen benoemen van de middelen in de mix.
  • Je kunt omgaan met de actuele middelen in de digitale marketingmix, gericht op B2C.
  • Je kunt een mix van digitale middelen samenstellen.
  • Je weet  welke middelen elkaar versterken of aanvullen.

 

Programma - Digitale mediamix

Dag 1

  • Offline- en onlinemarketing
  • Digitale marketing: kader
  • Marketingdoelen en de digitale marketingmix
  • Actuele trends en middelen in de mix
  • Het crossmedia-effect in de mix
  • Zoekmachinemarketing
  • E-mailmarketing

 

Dag 2

  • Socialmediamarketing
  • Contentmarketing
  • Engagementmarketing en influencers
  • Webvertising en video  

 

Dag 3

  • Je presenteert je eigen digitale marketingmix aan de trainer en de andere deelnemers, die inmiddels ook specialist zijn.

 

Voor wie hebben we deze cursus ontwikkeld?

  • Marketeers
  • Crossmediamanagers
  • Contentmarketeers
  • Copywriters en communicatiespecialisten
  • Bloggers en vloggers
  • Communicatiemanagers
  • Service Managers
  • Projectmanagers van digitale projecten
  • Webmanagers

 

Instapniveau
Iedereen kan zich voor deze training ingschrijven. Basiskennis van marketing is een pré.